Thursday, September 13, 2012

The Jug Line

They swim
like a school of fools
to The Jug Line
for cheap cocktails and cleavage -
"more than a mouthful!" -
and to help each other tread
truth's choppy waters.

To crack a few jokes,
slap some ass,
and lie
about pussy, perch, and big mouth bass.
To keep themselves from ever asking
for something more.

Fiction in 55 for my G-Man.

23 comments:

G-Man said...

I'm more of a Leg guy, but Jugs are just fine too.
YOUR Jug Line was way more than a mouthful...
Damn you write so vividly.
Loved your 55 MZ
Thanks for playing, and have a Kick Ass Week-End

Teresa said...

This reminds me of my days tending bar!

Brian Miller said...

a little chilling in its reality...faking it til you make it or well just keep faking it....

Sylvia K said...

You do indeed write so vividly! Terrific 55, indeed!

Other Mary said...

Hmmm, just fishin' eh?

flipside records said...

"To keep themselves from ever asking for something more."

Wow. That's really powerful, MZ.

my heart's love songs said...

good one, MZ!

Daydreamertoo said...

LOL Lots of fish tales here then...mine was (__________) This big.... Jugs...haha

Sioux said...

"...tread truth's choppy waters" and "pussy, perch and big mouth bass" are wonderful lines.

This was done in only 55 words? *itch! ;)

Olivia said...

hmmm! provocative... I see the flashing neons after dark...

Wishing you a lovely weekend MZ :)
Hugs xoxo

˙·٠•●❤Sh@KiR@ ❤●•٠·˙ said...

Damn girl you can write! Wonderful 55! A lot of people do that, sadly. Mine is here
Have you an AWESOME WEEKEND!
hugs
shakira

Tara R. said...

Have you been hanging out at the redneck bars again? So funny!

hedgewitch said...

Ha! I guess it's a good sign they're still sober enough to swim that far...but I'm think they might drown in more intellectual waters.

Kerry O'Connor said...

The just don't seem worth the hassle, when you put it like this...

Bodhirose said...

Geez, what an existence...

izzy said...

School of fools! how right you are!
love the sardonic wit- wish I could fry some eyes but it would change nothing... Thanks.

Fireblossom said...

This is actually really clever.

happygirl said...

A perfect 55. And, yeah, I wish I was there. :)

Far Beyond The Ridge said...

Why am i thinking of a holiday inn with a coaches convention?
Rick

Sheila said...

you rock at holding nothing back. I want to do that more often.

PattiKen said...

This is great.

manicddaily said...

Wonderfully done. The limitations (of words) do not show. Other limitations maybe. k.

Margaret said...

Something tells me, this is all they really want. Not a word wasted, and so much punch! You've done it again...